O Spółdzielni Władze Ważne Informacje Regulaminy i Statut Ogłoszenia Dzielnicowi Nasze budynki Kontakt

VII Kongres Spółdzielczości 2024


Wywiad z delegatem Markiem Tatarewiczem, prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej MORENA, przewodniczącym Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą

SEZON GRZEWCZY


Szanowni Państwo,
W związku z coraz częściej występującymi zagrożeniami w czasie sezonu grzewczego udostępniamy link do materiałów z tym związanych:

https://www.gov.pl/web/kgpsp/czujka-na-strazy-twojego-bezpieczenstwa-sezon-grzewczy-2022-2023

NOWE UBEZPIECZENIE


Szanowni Państwo,
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Morena” informuje, że wraz z końcem I kwartału br. firma Generali TU S.A. kończy świadczyć usługę polegającą na ubezpieczeniu mieszkań w czynszu. Decyzja została podjęta przez firmę w skali całego kraju, więc nie dotyczy tylko naszej Spółdzielni. Mamy jednak dla Państwa również dobrą wiadomość. Zarządowi Spółdzielni udało się pozyskać innego operatora mającego w swojej ofercie tego typu usługę. Tą firmą jest TU UNIQA S.A., która zaoferowała nam warunki nie gorsze, a może nawet lepsze od poprzednika. Znacząco zwiększyła wysokość i zakres ubezpieczenia dzięki czemu może zapewnić Państwu większe bezpieczeństwo przy stosunkowo niewielkiej składce.

Wśród wielu nowości w zakresie ubezpieczenia jest między innymi:


  • ubezpieczenie od wszystkich ryzyk (nowość na rynku ubezpieczeń formuła All risk)
  • szkody powstałe w wyniku rażącego niedbalstwa
  • ochrona od kradzieży przedmiotów codziennego użytku (np. portfel, telefon, torebka)
  • w ramach Assistance, pokrywane są nie tylko koszty pomocy fachowców, ale także części zamiennych do uszkodzonego sprzętu.
  • ubezpieczenie roweru na wypadek rabunku poza miejscem ubezpieczenia
  • ubezpieczenie nagrobka za dodatkową opłatą.   


Szczegółowe warunki ubezpieczenia dostępne są w załączonych plikach Ogólnych Warunków Ubezpieczenia. Pani Teresa Zapała służy Państwu dodatkowymi informacjami, pomocą w wypełnieniu wniosku i ewentualnym umówieniem się w celu zawarcia umowy ubezpieczenia poza adresem Spółdzielni. Kontakt pod nr tel. 668 782 360. Jednocześnie tych z Państwa, którzy z ubezpieczenia korzystali, informujemy, że proces przeniesienia do nowego Towarzystwa musi zostać dokonany do 15.03.2020, by mogli Państwo zachować ciągłość ochrony.

Załączniki:
6810_OWU_Bezpieczne-Mieszkanie_prev.pdf
6811_SWU_BM_prev.pdf
6813_IPID_BM_prev.pdf

INFORMACJE


W związku ze zmieniającym się stanem zameldowania oraz zamieszkiwania ilości osób w poszczególnych mieszkaniach, prosimy o uaktualnienie danych w dziale czynszowym w biurze Spółdzielni Mieszkaniowej lub telefonicznie tel.
752 29 17.

Spółdzielnia przypomina, że posiadane drewniane okna należy pomalować, gdyż naniesiona fabrycznie farba nie chroni ich przed warunkami atmosferycznymi. Jednocześnie zwracamy uwagę na to, aby nie malować uszczelek oraz okuć okiennych.

W związku z coraz częstszymi przypadkami zapychania się kanalizacji prosimy o nie odprowadzanie do kanalizacji zanieczyszczeń, przedmiotów, odpadków, które mogłyby zablokować przepływ.

Rusza budowa parkingu przy ulicy Wędkarskiej


Miło nam poinformować członków Spółdzielni, że w 2014 roku, naprzeciwko budynku przy ul. Wędkarskiej w Kostrzynie, od strony Parku Lwa, powstanie parking dla mieszkańców. Aktualnie kończone są prace projektowe.
Powstanie około 35 stanowisk dla samochodów osobowych, w tym trzy dla osób niepełnosprawnych. Wartość prac szacuje się na 100 000 złotych, a zakończenie prac planowane jest na III kwartał br.
Inwestorem jest Miasto Kostrzyn. Inwestycja ta została umieszczona w budżecie miasta na 2014 rok na wniosek radnego Marka Tatarewicza, ale podziękowania należą się całej Radzie Miasta z jej przewodniczącym Tadeuszem Łysiakiem, panu burmistrzowi Andrzejowi Kuntowi, który ujął zadanie w swoim projekcie budżetu oraz wszystkim pracownikom Urzędu Miasta, którzy będą nadzorować realizację projektu.

 

TU POWSTANIE NOWY PARKING


OPŁATY MIESZKANIOWE


Spółdzielnia Mieszkaniowa „Morena” informuje, że pomimo gotowości z naszej strony do kontynuowania współpracy z Gospodarczym Bankiem Spółdzielczym w Barlinku na dotychczasowych zasadach, tj. przyjmowania opłat mieszkaniowych bez prowizji od wpłacającego, bank nie wyraził na to zgody. W związku z powyższym, jedyną opcją dokonywania bezprowizyjnych wpłat w tym banku, pozostaje opłatomat. O szczegóły jego obsługi prosimy pytać w banku. Jednocześnie przypominamy, że wiele banków umożliwia dokonywanie bezprowizyjnych przelewów w swoich kanałach elektronicznych.

LEGALIZACJA WODOMIERZY


W odpowiedzi na pytania związane z odpłatnością za legalizację wodomierzy, uprzejmie wyjaśniamy, że Spółdzielnia przejęła odpowiedzialność za legalizację i wymianę wodomierzy w Państwa mieszkaniach. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 07 stycznia 2008 w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz.U. 08.5.29) wodomierze ciepłej i zimnej wody muszą być legalizowane lub wymieniane na nowe. Wodomierze pozostają Państwa własnością, a opłata uchwalona uchwałą Rady Nadzorczej nr 45/2003 (0,92 zł za wodomierz wody zimnej oraz 1,12 zł za wodomierz wody ciepłej) pokrywa koszty wymiany wodomierzy na nowe lub legalizację dotychczas używanych. Naszym zdaniem tego typu rozwiązanie jest tańsze i wygodniejsze dla lokatorów, niż jednorazowe administracyjne nakazanie wymiany wodomierzy na legalizowane. Informujemy, że w siedzibie Spółdzielni można zapoznać się z Regulaminem montażu i legalizacji wodomierzy zatwierdzonym Uchwałą Rady Nadzorczej nr 3/2004, który reguluje wszelkie sprawy związane z legalizacją wodomierzy (np. protokół odbioru, dostępność wodomierzy – nie można trwale ich zabudowywać!, plomby na półśrubunku).
 

DODATKI  MIESZKANIOWE


Informujemy, że mieszkańcy Spółdzielni Mieszkaniowej na podstawie ustawy z dn. 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2001r., Nr 71, poz. 734 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 28 grudnia 2001r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz.U. z 2001r. nr 156, poz. 1817 z późn. zm.) mogą ubiegać się o dodatki mieszkaniowe. Dodatek mieszkaniowy jest formą pomocy państwa dla osób, które nie są w stanie pokryć kosztów związanych z utrzymaniem mieszkania. Informacja o zasadach przyznawania i wypłacania dodatku udzielają wydziały lokalowe w urzędach gmin oraz ośrodki pomocy społecznej w miejscu zamieszkania. Szczegółowych informacji na temat dodatków mieszkaniowych można uzyskać również w dziale czynsze pokój nr 5.  
Kto może otrzymać dodatek mieszkaniowy

INSTALACJE GAZOWE


W związku ze zwiększającą się w kraju wypadkowością wynikłą z tytułu eksploatacji instalacji gazowych, przypominamy Państwu, że zabrania się ingerencji w instalacje, urządzenia gazowe w naszych budynkach, osobom nieupoważnionym oraz bez wiedzy administratora. Wszystkie zmiany, montaże urządzeń gazowych powinny odbywać się w uzgodnieniu z administratorem budynku oraz przez osoby posiadające ku temu odpowiednie uprawnienia.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, wyłączone z eksploatacji zostaną niewłaściwie podłączone oraz niesprawne urządzenia. Prosimy o zgłaszanie w Spółdzielni wszelkich zmian w instalacji gazowej oraz zmian odbiorników. Pracownicy Spółdzielni dokonają odbioru instalacji.

 

 

Webmaster
© 2024  SM MORENA Kostrzyn nad Odrą  Wszelkie prawa zastrzeżone.